24 september 2007

Nu bliver det snart iskoldt...

Her for leden dag blev det efterår. Ikke at det har været sommer, men nu bliver det rent formelt efterår og koldt. Det betyder så at badesæsonen starter!! "A' hva' ?" sidder du nok nu og tænker. "Er ham løjseren blevet splitterragende psykopat?". og nej ...ikke spor..jeg er bare af den faste overbevisning at det hujende skægt at kaste sig ud i 2 grader koldt vand og storme ind i en sauna for at få varmen....for derefter at storme direkte tilbage i vandet når jeg har siddet i varmen så længe at jeg fløjter. Det hedder vinterbadning og det er en af de mest interessante udfordringer man kan gi' sig selv. Det er gys, afslapning, meditation, gode historier, wellness og hygge i en og samme portion. Det er ekstremsport...bare uden sport. Og så læver man længere. Så hvis nogen lige gider trylle en heftig isvinter ind over os....så kan i se mig sidde og smile samtlige de næste 6-7 mørke måneder.
Og I er iøvrigt hermed udfordret til at komme ned og prøve....hvis i tør!


6 kommentarer:

Lene sagde ...

Kan det sammenlignes med den spandfuld koldt vand, man kan få over sig på Embrace? (www.embrace.dk)
(Tør godt. Mumler jeg ud mellem allerede blå læber)

Mikkel F sagde ...

Det kan kun sammenlignes hvis den spand de har på Embrace er så stor at man kan være nede i den....! Og hvis den har kontakt med Kattegat...

Lene sagde ...

Altid kontakt med Kattegat. Det er et vigtigt konkurrenceparameter for skønhedsklinikker: Vi har kontakt til Kattegat. Og Skagerak og Hebriderne.

Anonym sagde ...

jeg er klar på den udfordring sømand..... Kiloerne er tilbage på kroppen efter min ekstrem kur, og som det er videnskabligt bevist, så fryser sæler jo aldrig :D

Mikkel F sagde ...

Hey Nymann.....du dukker bare op. Husk det er med bar røv :o)

Anonym sagde ...

Jeg deltager kun hvis det er med bar røv, dog er jeg nervøs for at de fleste af Tv2´s lokal afdelinger vil møde op, hvis du svømmer rundt i bar røv i bugten. Folk inde på stranden vil jo tro at en stakkelse nar hval er strandet inde i bugten, når de ser dine hvide baller stikke op over vandet